u

11 Mart 2013 Pazartesi

Kitaplara Sığınmak..




Bazen dostluklarını düşlerime davet etmekten korkarım. Karanlık, kapkaranlık bir hayaldir bu bendeki. Bazen onlarla birlikte bir katille arkadaşlık ederim; bazen bir sevgili, bazen de kıskanç bir aşık olurum. Herhalde en çok bu yönünü seviyorum kitapların. Okuduğum her kitapta bambaşka biri oluyorum kendimi kitaptaki kahramanın yerine koyuyorum, sayfa sayfa yaşıyorum olanları ve okuduğum kitap bitiyor, yeniden doğuyorum hayata kendi yaşantıma...











Kitapların küçüklüğümüzden beri hayatımızda yeri var. Küçükken annelerimizin okuduğu ninniler, öyküler, masallar ile büyüdük ve kitaplara olan ilgimiz beklide bu yüzden gün geçtikçe çoğaldı. Genelde kitap okuyan herkesin küçük bir not defteri vardır; söylenen sözleri, düşünceleri, hayatları, aşkları, üzüntüleri, yaşananları unutmamak için alınan birkaç not yada kitap üzerinde direk altı çizilen cümleler, kelimeler... Her hikayeden ders çıkarılan birkaç not yada…



Biliriz ki kahve her zaman yalnızlık ister ama yanına en yakışanda kitapt ve çikolatadır bence hele birde yağmur yağıyorsa(kar yağıyorken yada bir bahar havasında yada sahilde deniz kokusuyla, sonbahar rüzgarıyla )kahvenin kokusu, yağmurun kokusu ve sesiyle birleşince daha da keyif alırız okuduğumuz kitaplardan. Bir fincan kahvemizi alır ve kitabımızı okumaya başlarız zaman o kadar akıcı geçer ki fark etmeyiz bile saatin kaç olduğunu..Kitapta olanları yaşadığımızı düşündüğümüz için beklide ara vermek yarıda kesmek istemeyiz hiçbir zaman kitaplara sığınırız yaşamdan biraz olsun uzaklaşmak,yeni hayatlara doğmak ,yeniden doğmak için beklide...












[ Uzun bir tatilden sonra okul açılınca ara verildi ama sonunda yazmak için vakit buldum. Keyifle okuduğunuz bir yazı olmuştur umarım bu arada kitap okumayı sevdiğim bir sürü zaman dilimi söylemişim kış,bahar,yaz,sonbahar.. :) ]